December er en måned, hvor mange organisationer gøre planer for det kommende år. Nu er et godt tidspunkt for dig at se på din markedsføring systemer for at tiltrække og fastholde kunder.

Selv om forreste ende systemer såsom vinde reklame, public relations, pressemeddelelser, direct mail, salgsbreve og reklamegaver er vigtig, lige så vigtig som hvad du og dine medarbejdere gør efter du nye kunder. Det har aldrig ophører med at overraske mig hvordan virksomheder vil investere penge i kampagner for at få nye kunder endnu har ingen system til at bygge og vedligeholde de relationer, de var så ivrige efter at tiltrække i første omgang. At have et sted at holde dit navn foran eksisterende og potentielle kunder er en meget vigtig del af en stor marketing kampagne. Derudover er har programmer på plads, der gør det nemt for folk at gøre forretninger med dig afgørende for sundheden for din bundlinje.

Enhver virksomhed, der afhænger af gentage forretning absolut skal have en god kunde opbevaring system på plads for at trives i dagens konkurrenceprægede miljø. Gang jeg har set dette som det primære område af virksomheder hvor virksomheder ikke lykkes på niveauet de er habil i – især i små virksomheder. Tænkning med mange mennesker er, “hvis de vil mine tjenestegrene, de ved, hvor at finde mig.” Mens en potentiel kunde leder efter dig, kan din konkurrences marketing systemer finde dem først!

Som et eksempel, kunne en pet opmagasinere tilbyder grooming tjenester øge indtægterne af har en påmindelse system på plads skal underrette kunden, når deres hund er forfalden til grooming eller at lade dem vide, når et nyt produkt ankommer. De kan også overveje at bruge en punch-kort, der giver kunden en gratis grooming service efter et forudbestemt antal besøg. Mange pet ejere se deres dyr som familie medlemmer og vil være mere tilbøjelige til at gøre forretninger med dig, når de tror du bekymrer sig om deres pets lige så meget som de gør.

Hvad ville din fortjeneste være, hvis du var i stand til at slå lejlighedsvis kunden i en hyppig kunde? Kunder, der regelmæssigt besøger din virksomhed ville også være mere tilbøjelige til at henvise dig til deres venner og bekendte. Husk at frekvens bestemmes af din særlige industri eller service. En købmand kan overveje to ugentlige besøg en god frekvens, der henviser til, at et renseri kan kun være månedlige.

Ændre kunder fra at være en en eller to vare køberen til at købe flere produkter kan øge din bundlinje gevaldig. Med en smule af visioner og kreativitet, kan en grundlæggende service åbne flere muligheder. De fleste virksomheder kan tage deres grundlæggende produkt eller service og udvide i andre tilbud. Hvad er din nuværende tilbud? Er der andre produkter og tjenester du kan udvikle, er i overensstemmelse med dit marked og din virksomhed vision?

Dette er, hvor du kan oprette en utrolig backend liste af muligheder. Når du tænker over andre tilbud, hvad er nogle nye muligheder du kunne åbne? Er det muligt at partner med andre selskaber hvor du kunne tilbyde hinandens produkter og tjenesteydelser?

Her er nogle muligheder:

Bilforhandlere tilbyder et års ‘s værd af bilvask eller olieskift med rabat

Hår saloner, der sælger ansigtsbehandlinger eller søm tjenester

Kæledyr butikker der sælger grooming tjenester

Restauranter, der leverer opskrift bøger

Kiropraktorer og Massage Terapeuter, der fremmer deres tjenester

Når du planlægger for det kommende år, omfatte metoder til at holde kontakten, en liste over selskaber du kan partner med at udvikle og øge strategier for at opnå og fastholde top of mind awareness for dine kunder.

Markedsføring handler om timing. Bare fordi du kontakte en klient i dag betyder ikke, de er i markedet for at købe i dag. Men hvis du holder i regelmæssig kontakt med dem, når de er klar til at købe, der er en god chance for du vil være den, de kalder.

Dagens gæster har travlt. Nye valg er smidt på dem hver dag. Holde dit navn øverst på deres liste af konsekvent at minde dem om deres store oplevelser med din virksomhed. Stor marketing systemer vil hjælpe dig med at få og fastholde kunder.

Copyright © 2004 af Kathleen Gage

Websted: www.kathleengage.com

Publishing retningslinjer: Du kan udgive min artikel i nyhedsbrevet, på din hjemmeside eller i din publikation, forudsat at du inkluderer den ressource boks i slutningen. Anmeldelse vil blive værdsat, men er ikke påkrævet.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *