Når jeg gjorde beslutningen om at gratis workshops og bogen signings for min seneste bog, gøre en reel lever som Freelance-skribent, jeg troede det ville være let at trække et publikum. Jeg havde jo gjort alle de rigtige ting at forberede sig til denne store begivenhed: Jeg havde en succesrige e-zine, AbsoluteWrite.com, sendt ugentligt direkte til min målgruppe; Jeg var en bidragende redaktør på de mest populære magasin for forfattere; var blevet interviewet over forfattere e-zines; og havde indsendte artikler til websteder og tidsskrifter relateret til mit primære publikum (forfattere) og min sekundære publikum, (dem interesseret i at arbejde hjemmefra).
Men problemet var, at mit publikum var international. Jeg havde en workshop på Long Island, og mere end 99% af min regelmæssige publikum ikke ville kunne få der. Så jeg var nødt til at få lokale opmærksomhed. Gennem trial and error, Ive kommer med et system, der virker. Jeg har ikke haft færre end 30 mennesker på nogen af mine signings, og Ive solgte altid bøger. Jeg håber, mine tips vil inspirere dig næste gang du er fremme en begivenhed.
1. fokus på fordelen for deltageren.
Den første ting en læser bør se på din salgsfremmende materiale er hvad i det for dem. En underskrevet bog er udmærket, men itll kræver dem til at bruge penge. Hvad er de få gratis bare for at vise? I mit tilfælde var jeg tilbyde et gratis 2-timers seminar om at tjene penge at skrive for magasiner. Hvad vil de lære? Hvilke fordele får de? Dette er, hvad dukkede op i store bogstaver på mine plakater med bogen underskrivelsen i små bogstaver mod bunden.
2. EF-arrangementer er ikke steder at gøre forretninger.
De fleste lokale aviser har en Fællesskabet arrangementer sektion hvor de kører korte blurbs om lokale begivenheder. Indsende din release mindst to uger før din begivenhed, med hvem, hvad, hvor, hvornår, hvorfor kortfattet svar på spørgsmål. Men efter jeg gjorde det, og undladt at placere mine begivenheder i lokale aviser, jeg spurgte en ex-avisen redaktør for rådgivning.
Mens jeg ville sandsynligvis har kørt en lille bagsidetekst om din gratis skriveværksted, skrev jeg ikke ville have køre din gratis skriveværksted kombineret med din bog undertegnelse, hun. Jeg vil opfordre dig til at betale for en annonce, fordi det at være jaded kyniker jeg er, ikke ville jeg give dig gratis reklame for noget som du drage fordel.
Så forlade din for-profit hat derhjemme når man nærmer sig i medierne.
3. Tænk små.
National opmærksomhed er rart, men når fremme en lokal begivenhed, du ønsker at få din besked til så mange lokale mennesker som muligt. Jeg mulled dette over en dag mens skubbe min købmand vogn gennem et supermarked, så bemærkede opslagstavlen fyldt med plakater. Jeg kørte hjem og lavet mit eget på computeren: farverige plakater, der gav alle de væsentlige oplysninger om min begivenhed i store, let at læse type, med pull-off faner i bunden, sagde blot gratis skriftligt Seminar, placering, dato og tid. Du kan sætte disse i supermarkeder, samt delikatesseforretninger, nærbutikker, biblioteker og andre high-trafik virksomheder.
4. find lokale hjemmesider, e-mail-lister og opslagstavler.
Mange byer, amter og regioner har deres egne hjemmesider, hvor folk kan annoncere kommende begivenheder. Du kan også søge efter dit geografiske område på Yahoogroups.com at finde e-mail-diskussionslister i dit område. Skrive til ejeren af webstedet eller grupperedaktør at anmode om, at han eller hun fortælle medlemmerne om dit arrangement.
5. co fremme.
Når Judith Lazarus forfremmet sine bøger, The Spa Sourcebook og Stress lindring & afslapning teknikker, spurgte hun en spa produkt producenten til at give hende med prøver. Hun brugte disse prøver for at trække folk til sin bog undertegnelse tabellen. Du kan finde en lokal virksomhed, der kunne drage fordel af at være featured på din begivenhed, og bede dem om at hænge et skilt om hændelsen eller medtage flyers i kunder poser til gengæld. Eller find en person, der er fremme en supplerende vare eller tjenesteydelse, og accepterer at swapyoull distribuere postkort om deres begivenheder på dit bord, hvis de vil gøre det samme for dig.
6. Kør konkurrencer og gaver.
Svarende til Judiths deal med spa produkt producenten, se om du kan få en forretning til at donere et element til giveawayor Brug én af dine egne produkter eller tjenester. På dit reklamemateriale, kan du annoncere, at én heldig deltager (eller mange) vil vinde en værdifuld dør præmie. Eller invitere folk til at deltage i konkurrencen på forhånd, så fortæl hver af dem, at du vil annoncere vinderen/vinderne ved arrangementet. Sørg for at medtage præmier monetær værdi på dine meddelelser.
7. Brug græsplæne tegn.
Hvis politikere kan markedsføre sig selv med tegn på vores græsplæner, hvorfor cant vi? Spørg venner og bekendte til at sætte en farverig tegn på deres græsplæne med meget korte oplysninger om dit arrangement.
8. være fotogen.
Hvis dette er en begivenhed, du har gjort før, eller hvis du har en interessant foto relateret til dit arrangement, sende det til Lokalaviser med din løsladelse. Du har en bedre skud at se udskrive, hvis du kan give et foto, og læsere bliver mere draget til din meddelelse, hvis de ledsages af et billede. Vælge en interessant prop eller en sjov oprigtig skud, ikke en typisk headshot.
9. visitkort, revisited.
Selv om mange lokale virksomheder ikke har nok bordplads til at vise en stak i dine flyers, kan de være glad for at lade dig indbetale en stak af business-kortstørrelse meddelelser om dit arrangement. Disse er nemme at lave på computeren, og igen, bør kun indeholde en iøjnefaldende overskrift og væsentlige oplysninger om hændelsen.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *